To już było kilka postów wyżej, nie przeczę, że wina niezachowania szczególnej ostrożności leży po mojej stronie. Ale skoro są przepisy o stawianiu znaków, to dlaczego ten nie został ustawiony prawidłowo? Obywatelu przestrzegaj prawa, my nie musimy?! Poniosło mnie w nowym aucie dlatego mandat przyjąłem i opłaciłem. Przy okazji trochę ostudzono moje zapędy do szybkiej jazdy szukam sobie nowego zajęcia na drodze i powolu skłaniam się ku nauce eco-drivingu. Z korzyścią dla mojego portfela i zdrowia/życia mojego i innych uczestników ruchu.
[O1] Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej
Zwiń
X
-
[O1] Pomiar kompresji silnika (ciśnienie sprężania) -inaczej
Nowe spojrzenie na stary temat
Wiadomo, że w dieslach mierzymy ciśnienie po nocy (zimny silnik), odłączamy pompę wtryskową i mierzymy do momentu, aż ciśnienie przestanie rosnąć po kolei na każdym cylindrze. Na pytanie dlaczego mierzymy na zimnym silniku to wydaje mi się że dlatego, gdyż kompresja ma większe znaczenie przy odpaleniu silnika niż podczas jego pracy, jak już załapie, to później kompresja się poprawi i działa.
Podejrzewam, że większość osób się co do tego zgadza.
Mnie najbardziej interesuje interpretacja wyników, gdyż jest powiedziana że kręcimy silnikiem póki kompresja rośnie i tu pojawiają się moje wątpliwości.
Skoro aby silnik odpalił to kompresja powinna wynosić min 19 barów, czyli ta minimalna kompresja powinna się pojawić już przy pierwszym obrocie aby można było powiedzieć że silnik jest w stanie idealnym, biorąc poprawkę na to że komora cylindra jest powiększona o pojemność przyrządu pomiarowego to może po dwóch obrotach.
W moim przypadku jest tak że po trzech obrotach jest ok 22bary, a po pięciu ok 30barów, lecz niestety borykam się z problemem z odpalaniem poniżej 10C, aczkolwiek kompresja nie musi być tego przyczyną.
Co o tym sądzicie, macie jakieś pomiary ciśnienia po różnej liczbie obrotów silnika ?
A może moje rozumowanie jest błędne ?
-
-
Układ tłok-cylinder jest uszczelniany nie tylko pierścieniami, ale także olejem silnikowym. Gdy silnik stoi przez dłuższy czas, olej spływa do miski olejowej. Aby dostał się tam gdzie trzeba, pompa oleju musi wytworzyć odpowiednie ciśnienie, a na to potrzeba kilku obrotów wału silnika.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
zgadza się, ale za pierwszym obrotem powinno być jakie ciśnienie wg mnie przynajmniej minimalne, gdyby tak nie było to trzeba by zawsze na zimnym kręcić >3 obr. aby silnik się uszczelnił i odpalił, a jak jest ciepło to zimny silnik odpala za pierwszym obrotem
moje drążenie tematu dąży do tego aby stwierdzić czy problemy z odpalaniem są związane ze sprężaniem (określenie czy to zawory czy pierścienie) czy przyczyna leży po innej stronie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bersoftzgadza się, ale za pierwszym obrotem powinno być jakie ciśnienie wg mnie przynajmniej minimalne, gdyby tak nie było to trzeba by zawsze na zimnym kręcić >3 obr. aby silnik się uszczelnił i odpalił, a jak jest ciepło to zimny silnik odpala za pierwszym obrotem
moje drążenie tematu dąży do tego aby stwierdzić czy problemy z odpalaniem są związane ze sprężaniem (określenie czy to zawory czy pierścienie) czy przyczyna leży po innej stronie.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
jesli masz te +/- 30 bar na kazdym cylindrze i wyniki dl aposzczegolnych cylindrow nie roznia sie wiecej niz 10% (niech mnie ktos poprawi jesli jest inaczej) to sprez masz jak najbardziej OK, a jesli mimo to nie chce odpalac to zajmij sie ustawieniem kata i czasu wtrysku.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz